1e paar dagen! - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Joyce Thielen - WaarBenJij.nu 1e paar dagen! - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Joyce Thielen - WaarBenJij.nu

1e paar dagen!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

01 Januari 1970 | Thailand, Sukhothai

Na een emotioneel afscheid van mijn lieve vader moeder broer en Astrid begon 30 oktober mijn reis naar Thailand. Ik ben over de douane gegaan en stond er vanaf dat punt alleen voor.. Hier ga ik dan dacht ik. Zo gaaf maar ook zo enorm spannend!! Ik zorgde dat ik op tijd bij de juiste gate was en sprak voor het instappen al wat mensen over reizen naar en door Thailand. Eenmaal in het vliegtuig, heb ik naast dat ik zeker wel wat uurtjes heb kunnen slapen ook daar wat backpackers gesproken. Dat gaf mij een goed gevoel. Ook ontmoette ik Elly, enorm grappig toen we erachter kwamen dat we zo dichtbij elkaar wonen! Zij woont namelijk in Garderen! Ook zij reist alleen. Het leek ons een fijn idee om iig de rit vanaf het vliegveld naar ons hostel samen te doen. Dat hebben we ook gedaan. We hebben na een hele lange uitcheck de trein gepakt naar het laatste station en vanaf daar nog een taxi gepakt. Aangekomen op Khoasan Road ( de backpackers straat van Bangkok ) zijn we allebei naar hostel gegaan. Verder echt een rustig dagje van gemaakt. Wat uitgerust en savond nog even de straat een beetje verkent.

Op 1 november heb ik s'ochtends om 11 uur met Elly afgesproken. We wilden graag de mooie plekken, tempels en boeddha's ontdekken. We zouden eerste gaan lopen maar hebben ons uiteindelijk toch door de Tuk tuk ( een gemotoriseerde driewieler ) door Bangkok rond laten rijden. Op de plekken van prachtige tempels en boeddha's werden we afgezet en als we gekeken hadden konden we weer instappen. Erg indrukwekkend! Ik keek mijn ogen uit. Uiteindelijk werden we bij de rivier gebracht en zijn we met een long tail boot over de rivier gevaren. Ook vanaf daar waren prachtige tempels te zien, maar ook de armoede was duidelijk te zien. Na ongeveer een uur te hebben gevaren zijn we afgezet en vanaf daar aan de wandel gegaan. Op weg naar Wat Po, een prachtig gedeelte achter grote muren waar veel moois te zien was, vooral de gigantisch grote liggende Boeddha was prachtig. Voordat je een tempel ingaat is het altijd de bedoeling dat je de schoenen uit doet en als je wat te bloot gekleed bent krijg je een sarong mee om jezelf mee te bedekken. Uiteindelijk weer terug met de tuk tuk. Weer terug naar Khoasan road. Daar nog wat rond gewandeld en gegeten en terug naar mijn hostel voor mijn laatste nacht in Bangkok.

De volgende dag zijn we met een busje opgehaald en richting Ayuttahya gegaan. Daar hebben we een dag Tour door de stad gehad en ook weer veel mooie bijzondere plekken bezichtigd.

We zijn vanmiddag aangekomen in Sokuthai, hier slapen we op een hele rustige fijne plek. Net even op de fiets naar het nieuwe gedeelte van de stad gefietst en daar wat gedronken en gegeten. We blijven hier 2 nachten, morgen natuurlijk de highlites van de stad ontdekken en daarna reizen we naar het noorden van Thailand, Chang Mai.

Mijn reis gevoel word steeds iets beter. Heb het gevoel dat ik steeds wat beter kan ontspannen en genieten van al het moois om mij heen en de geweldig spannende ervaringen die ik op doe.

De WiFi is overal geweldig, op de meeste plekken en bij elk hostel kan je inloggen. Dit reisverslag schrijf ik op mijn telefoon. Even kijken wanneer ik naast mijn Facebook update ook weer wat zal gaan schrijven. Jullie gaan mij horen. Liefs x Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 1168

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 18 December 2014

Travel Thailand!!

Landen bezocht: